Vår bassäng

Många barn blir oroliga av höga röster, plask och skvätt av vatten. Vi har därför valt att lägga vår simskola på tider när det är lugnt och skönt i simhallen. Då är vi ensamma i anläggningen, omklädningsrummen och passagen genom de stora bassäng utrymmen som du passerar till den varma småbarnsbassängen.

Varmvattenbassängen är 32 grader varm och har ett ställbart golv från 45 cm till 120 cm

Alla som besöker Åbybadet behöver köpa ett kort i Åbybadets reception, som används till att att gå in på anläggningen samt låsa skåpen. Om du har köpt ett kort en gång behöver du inte köpa ett nytt. Till kursstart i januari 2024 är kostnaden 40kr.

Om ditt barn går i förskola på dagarna, och om där finns flera barn som vill lära sig simma, kanske ni är flera föräldrar som kan turas om att ta barnen till simskolan?