Hur fungerar vår simskola?

Barnens Simskola erbjuder simgaranti. För att garantera att alla barn kan simma efter våra kurser fokuserar vi på inlärning och integrerar lek som ett belöningssystem. Vi hjälper barnen att upptäcka att vattnet inte är farligt, gör dem vana vid sitt nya element och bygger på så vis upp en trygghet i vattnet. Simundervisningen är givetvis anpassad efter varje barns individuella behov, mål och förutsättningar.

Motivation och belöning

I vår undervisning är simmärken en viktig del av lärandet. De står för tydliga mål och ger motivation att utvecklas ännu mer. På kursen kan man få lära sig allt från vattenvana och simning till livräddning, men kursmålen varierar från barn till barn när det gäller teknik, uthållighet och simkunnighet. Ett mål kan vara att kunna simma 200 meter varav 50 meter på rygg. Ett annat att lära sig ett nytt simsätt.

Endast det bästa åt barnen

I Åby nya simhall är allt fint och inbjudande! Simbassängerna är nya och varmvattenbassängen har höj- och sänkbart golv. Våra instruktörer har gedigen erfarenhet av undervisning och är alltid uppdaterade på nya, spännande sätt att lära ut.

Har du funderingar om din nivå eller annat?